Szukaj

Zioła na stres. Po które sięgnąć?

agnieszka, 25 kwiecień 2019
Zioła na stres. Po które sięgnąć?

Stres towarzyszy dziś każdemu, i to na każdym kroku. Denerwujemy się w pracy i w domu. Nerwy są stałym elementem naszego życia. Nie oznacza to jednak, że muszą determinować nasze życie. Jest wiele metod łagodzenia codziennego stresu. Warto z nich korzystać, zwłaszcza że zbyt długo utrzymujące się napięcie psychiczne ma destrukcyjny wpływ na zdrowie i samopoczucie. Po które z roślin warto sięgnąć?

Szyszki chmielu

Picie naparów z szyszek chmielowych łagodzi napięcie, zmniejsza też nerwowość. Zioło to polecane jest szczególnie kobietom w okresie menopauzy.

Można pić napar z szyszek chmielowych lub sięgnąć po mieszankę uspokajającą. Jak ją przygotować? Wystarczy zmieszać równe części szyszek chmielowych, ziela melisy, ziela dziurawca, liści mięty pieprzowej oraz korzeni kozłka, następnie zalać 2 łyżki mieszanki dwoma szklankami wrzącej wody. Odstawić pod przykryciem na kilka minut. Ponownie doprowadzić do wrzenia. Odstawić do wystudzenia, przecedzić. Wypić w ciągu dnia w 3-4 porcjach.

Nerwy pomoże też ukoić nalewka z głogu. Roślina ta od wieków stosowana jest w medycynie ludowej w profilaktyce i leczeniu nadciśnienia tętniczego i miażdżycy. Skutecznie łagodzi napięcie.

Przepis na nalewkę z głogu

Zalej 8-10 łyżek suszonych owoców pół litra wódki żytniej. Odstaw na dwa tygodnie. Co pewien czas wstrząsaj. Zażywaj codziennie 15-20 kropli nalewki rozpuszczonej w kieliszku wody, 2-3 razy dziennie, najlepiej rano i wieczorem po posiłkach.

Rumianek

Znane wszystkim zioło – rumianek – również wykazuje działanie uspokajające. Co ciekawe, najkorzystniej działa w mieszankach, np. z melisą i lipą. Herbatę przygotowaną ze świeżego lub suszonego rumianku warto pić profilaktycznie, np. przed egzaminem, ale też by załagodzić skutki stresu. Smak naparu można poprawić miodem.

Wykąp się w rumianku!

Po ciężkim i stresującym dniu nic tak nie ukoi nerwów jak relaksacyjna kąpiel. Przygotować ją można w bardzo prosty sposób.

3–4 garście kwiatów rumianku albo mieszanki kwiatów rumianku z kwiatami lipy, zalej wrzątkiem. Odstaw na kilkanaście minut, następnie wlej do wanny z ciepłą wodą. Kąpiel powinna trwać ok. 15–20 minut. Pamiętajmy, że woda nie powinna przykrywać serca. Po wyjściu z kąpieli należy położyć się w łóżku i wypocić.

Pokrzywa na zdrowie i skołatane nerwy

Wiele cennych właściwości prozdrowotnych ma pokrzywa. Wczesną wiosną jest najzdrowsza i obfituje w dużą ilość substancji odżywczych. Nie tylko łagodzi stres i napięcie, ale też oczyszcza wątrobę i pozytywnie wpływa na urodę. Warto więc każdego dnia pić herbatę z pokrzywy (można ją osłodzić miodem lub dodać do smaku nieco melisy lub mięty).

By przygotować herbatę ze świeżego ziela, potrzebujemy 2–3 łyżki drobno pokrojonej pokrzywy. Zalewamy roślinę trzema szklankami wrzątku. Odstawiamy na kilka minut, odcedzamy, przelewamy do termosu. Napar pijemy w ciągu dnia w 3–5 porcjach.

Wszystkie powyższe przepisy pochodzą z książki "100 naturalnych sposobów na stres, nerwy i bezsenność" autorstwa Zbigniewa Przybylaka. Poradnik jest częścią serii „Zdrowi z natury”, w której ukazały się dotychczas:

Każda z książek serii to ciekawy poradnik, pełen praktycznej i teoretycznej wiedzy. Jest w nich mnóstwo przepisów na ziołowe kuracje oraz wiele podpowiedzi, jak dbać o siebie naturalnie i bez chemii. Zaletą książek jest sposób ich wydania: informacje podane są w sposób przejrzysty, czytelny.

Książki z serii "Zdrowi z natury", w tym również poradnik "100 naturalnych sposobów na stres, nerwy i bezsenność" kupicie zarówno w naszym wydawnictwie, jak również w sklepie serwisu Biokurier.pl

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj